آیا خوابیدن کنار همسر در دوران عقد صحیح است؟

رابطه جنسی در دوران عقد, روابط جنسی دوران عقد, دوران عقد نزدیکی

مسایل زناشویی در دوران عقد

 

همه چیز درباره خوابیدن در کنار همسر در دوران عقد 

خوابیدن کنار همسر در دوران عقد وابسته به رسوم و سنتهای خانوادگی است ، ولی به طور کلی در صورتی که ازدواجتان سنتی است و آشنایی قبلی با هم ندارید بهتر است صبر کنید تا صمیمیت و آشنایی بین شما ایجاد شود سپس به فکر خوابیدن کنار همسر در دوران عقد باشید. 

دوران عقد به دوره ای گفته می شود که دو نفر از نظر شرعی و قانونی به عقد دائم در آمده  اند ولی هنوز مستقل نشده اند و در خانه پدر و مادر زندگی می کنند. 

در ازدواج های سنتی معمولا فاصله بین خواستگاری و عقد زمان کوتاهی است و هنوز دو نفر به شناخت درستی از هم نرسیده اند و خانواده ها دوران عقد را به چشم دورانی برای آشنایی بیشتر می دانند ولی در صورتی که دوران نامزدی قبل از عقد داشته باشید ، بعد از عقد شناخت کامل تری از هم دارید و نگرانی تان در این زمینه از بین رفته است و بیشتر به فکر شروع زندگی مستقل هستید. 

 

درباره خوابیدن کنار همسر در دوران عقد بهتر است مطابق با سنت ها و عرف منطقه خودتان رفتار کنید به خصوص اگر دختر و پسر سن کمی دارند و از نظر مالی هنوز به خانواده وابسته اند بهتر است مطابق با سنت خانواده ها عمل کنند. 

 

در برخی مناطق خوابیدن کنار همسر در دوران عقد کاملا پذیرفته شده است و از همان شب اول زن و شوهر را برای خوابیدن به یک اتاق جدا می فرستند ولی در برخی خانواده ها این کار را درست نمی دانند و اجازه خلوت و تنهایی به زن و شوهر نمی دهند و شب ها هر کدام از دو نفر باید در خانه خودش بخوابید یا این که جایی جدا برای خوابیدنشان در نظر گرفته می شود. 

 

 مسایل زناشویی در دوران عقد, نزدیکی در دوران عقد, خوابیدن کنار همسر در دوران عقد

خوابیدن کنار همسر در دوران عقد و داشتن رابطه جنسی

 

خوابیدن کنار همسر در دوران عقد و داشتن رابطه جنسی

به عقیده اغلب روان شناسان برای این که به یک صمیمیت پایدار که لازمه داشتن یک رابطه بلند مدت متعهدانه است ، برسید نباید قبل از ایجاد شناخت و صمیمیت و علاقه نسبت به هم رابطه جنسی داشته باشید. 

رابطه جنسی قبل از ایجاد عشق و صمیمیت می تواند ضربه بزرگی به ازدواج شما بزند و مانع از ایجاد احساس عشق و وابستگی بین دو نفر شود. 

 

قبل از شروع رابطه جنسی ، دو نفر حدود 6 – 9 ماه زمان برای شناخت و ایجاد صیمیت و عشق بین خودشان نیاز دارند. در صورتی که زمان کافی برای آشنایی با هم نداشته اید ، یا دوران نامزدی قبل از عقد نداشته اید ، کنار هم خوابیدن در دوران عقد و داشتن رابطه جنسی قبل از این که به شناخت یکدیگر برسید و متوجه شوید که آیا برای زندگی زیر یک سقف مناسب هستید یا خیر کار اشتباهی است. 

 

در واقع اگر بدون ایجاد صمیمیت عاطفی و وابستگی روحی در یک رابطه وارد رابطه جنسی شوید احتمال سرد شدن یا زده شده یکی از طرفین به خصوص مرد وجود دارد. 

اولین تجربه رابطه جنسی به اندازه فانتزی هایی که در ذهنتان پرورش داده اید زیبا و لذت بخش نیست. احساس استرس و خجالت و بی تجربگی باعث می شود کیفیت رابطه جنسی تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا کند و حتی در مواردی باعث توی ذوق خوردن زوجین شود. 

 

زوجی که قبل از شروع رابطه جنسی زمان کافی برای شناخت روحیات هم گذاشته باشند و صمیمیت و وابستگی عاطفی کافی بیشنان ایجاد شده باشد بعد از تجربه اولین رابطه جنسی ، به یکدیگر فرصت رشد و بهتر شدن می دهند و ا زهم فاصله نمی گیرند ولی زوجی که قبل از ایجاد صمیمیت و وابستگی وارد رابطه جنسی می شوند احتمال این که از هم سرد شوند و یا این که پسر ، دختر را پس بزند وجود دارد. 

 

خوابیدن در دوران عقد, دوران عقد, روابط زناشویی در دوران عقد

ایجاد صمیمیت و شناخت از همدیگر قبل از خوابیدن کنار همسر در دوران عقد

 

از سویی دیگر توصیه می شود که در دوران عقد به یک باره وارد رابطه جنسی نشوید و صمیمیت جسمی را به تدریج جلو ببرید تا بهتر با هم آشنا شوید و خجالتتان برای برهنه شدن کمتر شود. مثلا :

– در اوایل فقط در حد بوسه از صورت و گرفتن دست یکدیگر شروع کنید.

– زمانی که حس کردید با هم راحت تر شده اید میتوانید بوسه از لب و در آغوش گرفتن را شروع کنید. 

– بعد از مدتی شروع به لمس اندام هم از روی لباس کنید .

– زمانی که هر دو نفرتان با هم راحت تر شدید میتوانید دستتان را به زیر لباس ببرید و اندام هم را لمس کنید یا با استفاده از دست و انگشتان یکدیگر را ارضا کنید و در مورد نیازهای جنسی هم و فانتزی ها و خواسته هایتان صحبت کنید. 

 

بعد از آن زمان خوابیدن کنار همسر در دوران عقد می رسد ، حالا نسبت به به بدن هم و تفکرات هم شناخت کافی دارید و می توانید یکدیگر را با روش های مختلف به اوج برسانید. 

در صورتی که در فرهنگ خانوادگی شما حفظ پرده بکارت ضروری است بهتر است رابطه واژنی را به زمان بعد از عروسی موکول کنید. 

 

از سویی دیگر نداشتن رابطه واژنی احتمال بارداری در دوران عقد را به شدت کاهش میدهد و شما از نظر بارداری استرس بسیار کمتری خواهید داشت. 

مراقب باشید که به هیچ عنوان آب منی نباید روی ورودی واژن بریزید ، با وجودی که شما رابطه دخولی نداشته اید و با وجود پرده بکارت ، احتمال کمی وجود دارد که اسپرم ها بتوانند خودشان را به داخل رحم برسانند و باعث بارداری شوند. 

 

رابطه جنسی در دوران عقد, روابط جنسی دوران عقد, دوران عقد نزدیکی

نکات لازم برای خوابیدن کنار همسر در دوران عقد

 

نکات لازم برای خوابید کنار همسر در دوران عقد

در صورتی که از شناخت شما از هم مدت زمان کوتاهی می گذرد باید سعی کنید در کنار هیجانات و کشش های جنسی ، منطق و عواطف را هم لحاظ کنید و خیلی مثبت و منفی به همه چیز نگاه نکنید.

 

اگر دوران آشنایی و نامزدی چند ماهه نداشته باشید ، دوران عقد، بیشتر دوران شناخت است ، از یکدیگر توقع نداشته باشید که احساسات درونی هم را حد بزنید ، با خودتان نگویید اگر برایش مهم بودم خودش می فهمید ، انتظارات و دغدغه هایی که دارید را در یک گفتگوی صمیمانه با هم در میان بگذارید. 

 

در این دوران برای معاشرت و رفت و آمد حتما هنجار های خانواده هر دو طرف را در نظر بگیرید و بر اساس آن رفتارتان را تنظیم کنید تا دچار تنش های بی دلیل نشوید. 

 

بسیاری از رفتارها در دوران عقد ممکن است در یک خانواده طبیعی باشد ولی در خانواده دیگر بد بوده و هنجار شکنی محصوب شود بنابراین برای میزان رفت و آمد به خانه یکدیگر ، بیرون رفتن با هم ، شب ماندن در یک جا ، مسافرت رفتن یا خوابیدن کنار همسر در دوران عقد باید این هنجارها را در نظر بگیرید. 

 

مسایل زناشویی در دوران عقد, نزدیکی در دوران عقد, خوابیدن کنار همسر در دوران عقد

قبل از خوابیدن کنار همسر در دوران عقد حد و مرز رابطه جنسی را مشخص کنید

 

حد و مرز رابطه جنسی در دوران عقد را مشخص کنید

در ازدواج های سنتی به خصوص اگر زمان کمی برای شناخت هم داشته باشید ، مسلما هنوز ترس از جدایی مهم ترین عاملی است که مانع از ایجاد رابطه جنسی در دختران می شود.

 

ترس دختران از جدایی بعد از رابطه جنسی یا حفظ بکارت در شرایطی که هنوز زمان کافی برای شناخت هم نداشته اید کاملا به جا و برآمده از فشارهای فرهنگی و سنتی اشتباهی  است که بر یک دختر ایرانی وارد می شود. 

 

بنابراین نقش مردان در دوران عقد اهمیت زیادی پیدا می کند ، یک مرد به جای این که همسرش را مجبور به رابطه جنسی کند باید با رفتارش اعتماد او را به خود جلب نماید و نگرانی هایش را درک کند و بیشتر به شناخت روحیات زنان بپردازد.

 

بعد از گذشت زمانی بین 3 – 6 ماه  که هر دو نفر به شناخت کافی از روحیات یکدیگر رسیدند و با سلایق هم آشنا شدند به نتیجه گیری نسبی رسیدند که می توانند با هم زیر ی سقف زندگی کنند، زمان برقراری رابطه جنسی است. 

 

برای داشتن رابطه جنسی باید حد و مرز رابطه را برای خودتان مشخص کنید . از آنجا که افکار و دغدغه های خانواده ها در این دوران تاثیر زیادی بر رابطه شما خواهد گذاشت بنابراین باید به نقطه نظرات همسرتان احترام بگذارید و او را مجبور به کاری که تمایلی به آن ندارد نکنید.

هر خانواده تعریف خاصی از دوران عقد برای خودش ساخته است و تعریف و خواسته های همسر شما برگرفته از تفکر خانواده اش خواهد بود و کاملا قابل احترام است. 

 

درباره خواسته های خود صحبت کنید و حد و مرزی که باید رعایت شود را مشخص کنید و درباره سطح رابطه جنسی به خصوص درباره این که دخول داشته باشید یا خیر به توافق برسید و به هیچ عنوان برای رابطه جنسی کامل اصرار نداشته باشید و سعی کنید از بدن هم و از روش های دیگر برای لذت بردن و ساختن بهترین لحظان کنار هم استفاده کنید. 

 

باید بدانید رابطه جنسی به مرور با افزایش مهارت ، کم شدن خجالت و استرس و شناخت بیشتری که نسبت به بدن یکدیگر و خواسته های هم پیدا می کنید و آموزش مهارت در معاشقه و پیشنوازی ، بهتر و لذت بخش تر خواهد شد بنابراین به هیچ عنوان با اولین رابطه جنسی در مورد یکدیگر قضاوت نکنید چون به احتمال بسیار زیاد کیفیت اولین رابطه جنسی پایین ترین سطح ممکن در تمام رابطه های جنسی ای که قرار است تجربه کنید ، خواهد داشت . پس توقعات خودتان را از اولین تجربه بالا نبرید. 

 

احساس لذت در رابطه جنسی فقط به ارگاسم ختم نمی شود بلکه به مهارت دو نطر در ایفای نقش هنگام معاشقه و هنگام دخول مربوط می شود که به مرور و با افزایش تجریه جسمی یا گفتگوهای صمیمانه درباره چیزهایی که میخواهید و شما را به وجد می آورد ، میتوانید کیفیت رابطه جنسی را افزایش داده و لذتی که تجربه می کنید را بهتر و بیشتر کنید. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطلب پیشنهادی

راه های افزایش اعتماد به نفس همسر

مجموعه: نامزدی، عقد و بعد از ازدواج راه های افزایش اعتماد به نفس همسر   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *