افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن الائمه(ع) در چناران

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی در آستانه روز پرستار، کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن الائمه(ع) شهرستان چناران صبح امروز با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

بر اساس گزارش آستان نیوز، هزینه‌های ساخت کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) شهرستان چناران از محل عواید موقوفات مرحوم حاج حسین‌آقا ملک تامین شده است. این کلینیک تخصصی که به همت آستان قدس رضوی احداث شده، ظرفیت درمانی جدیدی برای مردم شهرستان چناران است که علاوه بر ارائه خدمات به آن‌ها، سبب کاهش میزان مراجعه‌ها به بیمارستان‌های شهر مشهد نیز خواهد شد.

با توجه به افزایش تعداد بیماران و برخی کمبودهای موجود در بیمارستان چناران با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مطالعات احداث این کلینیک تخصصی از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) شهرستان چناران در ۴ طبقه و زیربنای۲۰۰۰ مترمربع احداث شده که طبقه منفی یک به فضای آزمایشگاه مرکزی و بانک خون اختصاص دارد. در طبقه همکف، اتاق‌های معاینه، داروخانه و نمازخانه ساخته شده و طبقه مثبت یک نیز شامل اتاق‌های مشاوره، معاینه و بخش دندانپزشکی است. همچنین طبقه مثبت دو به فضای دیالیز با ظرفیت ۱۴ تخت و یک تخت ایزوله اختصاص داده شده است.

افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن الائمه(ع) در چناران

توسعه خدمات درمانی مورد نیاز مردم با بهره‌وری مناسب از موقوفات

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) چناران، توسعه خدمات درمانی مورد نیاز مردم را یکی از برکات و ثمرات بهره‌وری مناسب از موقوفات برشمرد.

مالک رحمتی در ابتدای صحبت‌های خود با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاران و کادر درمان با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های خود در دو سال سخت کرونایی، برگ زرین دیگری را در کشور رقم زدند.

وی تصریح کرد: فرهنگ و روحیه ایثارگری و فداکاری، ضامن بقای انقلاب اسلامی است. نمونه این فداکاری‌های کادر درمان را در سال‌های مبارزات انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس نیز مشاهده کرده بودیم و در دو سال گذشته نیز با وجود اینکه حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته در مبارزه با کرونا با چالش مواجه شدند، اما در کشور ما به همت کادر درمان و پرستاران بدون چالش و به بهترین نحو این شرایط مدیریت شد.

راه قوی شدن، اتکا به ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به جوانان

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت اعتماد به استعداد جوانان کشور اشاره و اظهار کرد: اگر جوانان ایرانی اقدام به ساخت و تولید واکسن داخلی نمی‌کردند، نمی‌توانستیم حتی یک واکسن هم به کشور وارد کنیم؛ چراکه دیگر کشورها از نیاز ما سوء استفاده می‌کردند اما زمانی که ما به جوانان خودمان اعتماد و واکسن داخلی تولید کردیم، راه‌های بسته برای خرید واکسن خارجی هم باز شد.

رحمتی خاطرنشان کرد: در بسیاری از تجهیزات و کالاهای پزشکی نیز همین اتفاق افتاده است و زمانی که کشورهای دارای فناوری دیدند ما خودمان دست به کار تولید شده‌ایم، کوتاه آمدند. مفهوم این اتفاقات این است که راه قوی شدن کشور اتکا به ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به استعدادهای جوانان است.

افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن الائمه(ع) در چناران

تأکید بر صیانت از موقوفات و عمل به نیت واقف

رحمتی به افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان شهرستان چناران نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته گزارشی از این بیمارستان و پروژه تعریف شده برای آن ارائه شد و با توجه به نیاز مردم این منطقه، تولیت آستان قدس رضوی تأکید کردند این کلینیک باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود که در همین راستا با عنایات الهی و توجه حضرت رضا(ع)، بخشی از آن در ایام کرونا آماده خدمت‌رسانی شد و امروز  شاهد تکمیل پروژه هستیم.

وی افزود: البته بدون شک افتتاح این ساختمان یک خدمت فیزیکی است و آنچه به این ساختمان بها می‌دهد، کادر درمان هستند و ما به عنوان شهروندان، به این قشر جامعه افتخار کرده و برای همه آنان آرزوی سعادت و پیروزی داریم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به تأکید بر صیانت از موقوفات حضرت رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی در حوزه وقف و موقوفه امانت‌دار است و باید حق و حقوق امانت را  رعایت کند؛ در واقع وقف امانتی در دست ماست و هر فعالیتی بخواهد انجام شود باید نیت واقف از وقف را رعایت کنیم.

سلمان سالاری، مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی در افتتاحیه این کلینیک تخصصی گفت: مجموعه اقدامات انجام گرفته در قالب این کلینیک حاصل اندیشه متعالی یک بزرگمرد نیک اندیش به نام حسین آقا ملک است.

وی عنوان کرد: مرحوم ملک مردی است که هر چند به ظاهر ۵۰ سال است از دنیا رفته اما آثار تفکر زیبا و متعالی او همچنان از مسیر موقوفاتی که به نفع عموم مردم از خود باقی گذاشته، ساری و جاری است و امروز نمودی از آن در کلینیک تخصصی بیمارستان ثامن الائمه(ع) تجلی پیدا کرده است.

مدیر عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخشی از چهار وقف‌نامه‌ حاج حسین آقا ملک به تامین هزینه‌های مورد نیاز بیمارستان چناران اختصاص دارد و هزینه‌های ساخت کلینیک تخصصی این بیمارستان نیز از محل عواید این وقف‌نامه‌ها تامین شده است.

وی ادامه داد: طراحی اولیه این بنا در سال ۹۶ آغاز شد و بخش ساختمانی آن در سال ۹۹ به بهره‌برداری اولیه رسید و با تکمیل شدن نصب تجهیزات بیمارستانی، امروز شاهد افتتاح کامل این کلینیک تخصصی هستیم.

سالاری ادامه داد: طی ۵ سال گذشته، ۱۴۲ میلیارد ریال برای احداث و تکمیل این کلینیک هزینه شده است و بی تردید ارزش کنونی آن در حال حاضر بسیار بیشتر از این مقدار است. همچنین در کنار ساخت کلینیک برای اجرای سایر نیات واقف، در این مدت حدود ۲۵ میلیارد ریال بودجه برای تجهیز این مجموعه اختصاص داده شده که با حمایت بیمارستان فوق تخصصی رضوی تامین و نصب شده است.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای علمی و پزشکی

مطلب پیشنهادی

آدم ربایی 5 میلیاردی در بلوار مرزداران

[ad_1] معاون مبارزه با جرم و جنایت پلیس راهور تهران از دستگیری سه نفر که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *