راههای تشویق همسر برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت

حمایت مرد از همسرش, راههای تشویق همسر, راههای حمایت از همسر, کمک به پیشرفت همسر

راههای تشویق همسر

 

چگونه مشوق همسرمان باشیم؟ 

یکی از کارکردهای ازدواج، حمایت زوجین از یکدیگر برای پیشرفت است ، اگر میخواهید بدانید چگونه همسرتان را تشویق کنید و به او انگیزه پیشرفت بدهید با ما همراه شوید.

همه ما زمان هایی احساس ناامنی می کنیم ، این احساس ناامنی و کمبود شجاعت باعث می شود که از انجام کارهای مثبتی که دوست داریم، صرف نظر کنیم.

ممکن است پتانسیل نهفته در درون همسرتان منتظر سخنان تشویق کننده شما باشد. زمانی که کلمات مثبت دریافت میکنیم، تشویق می شویم که به دنبال رویاهای خود برویم. 

 

آیا شده تا به حال متوجه شوید که همسرتان در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات است ولی هر چه سعی کرده اند نتوانسته اید او را تشویق کنید یا به او انگیزه بدهید؟ 

گاهی اوقات رابطه نزدیکی که در ازدواجمان داریم مانع از این می شود که به طور آگاهانه رفتارهایی را انجام دهیم که انگیزه یکدیگر را بالا ببریم. ما نیازها و خواسته های همسرمان را بدیهی می دانیم.

 

گاهی فکر میکنیم اگر او را تشویق کنیم ، جدی گرفته نمی شویم یا تا زمانی که فرد دیگری همین حرف را تکرار نکند ، توصیه ما را قبول نخواهد کرد. 

ولی این تفکرات نباید باعث شود که وظایفمان را در قبال یکدیگر انجام ندهیم و برای تقویت ، و الهام بخشیدن به  هم درست از تشویق کردن هم برداریم. 

 

زمانی دو نفر کنار هم میتوانند بهتر از یک نفر باشند که به موفقیت هم کمک کنند. 

پاسخ سوال چگونه مشوق همسرمان باشیم را در ادامه مقاله با شما در میان می گذاریم. 

 

راههای تشویق همسر برای ادامه تحصیل, چگونه همسرمان را تشویق کنیم, تشویق همسر

چگونه مشوق همسرمان باشیم

 

چگونه همسرمان را تشویق کنیم؟ 

شاید همسرتان در یک یا چند زمینه از زندگی پتانسیل های استفاده نشده ای داشته باشد و این پتانسیل منتظر سخنان دلگرم کننده شما باشد. 

شاید همسرتان برای توسعه پتانسیل خودش نیاز دارد در دوره ای جدید ثبت نام کند. 

شاید شوهرتان نیاز است به ملاقات افرادی برود که در زمینه مورد علاقه او موفق بوده اند تا بتوانند بینشی در مورد قدم بعدی که باید بردارد به او بدهند. 

 

کلمات شما میتواند شجاعت لازم برای برداشتن اولین قدم را فراهم کند. 

در اغلب موارد یک همسر دوست داشتنی میتواند مانند یک کاتالیزور عمل کنید و موانعی که باعث عقب نگه داشتن  شما شده است که اغلب فقدان شجاعت است را از میان بردارد. 

 

1- به رویاها و آرزوهایش توجه کنید

آیا عمیق ترین خواسته های همسرتان را می شناسید؟ آیا میدانید علاوه بر این که بهترین ها را برای خانواده اش می خواهد و شما را بیشتر از هر چیزی دوست دارد ، چه چیزهایی دیگری در قلبش دارد؟ زمانی که بدانید هدف همسرتان چیست ، شانس بیشتری برای کمک و انگیزه دادن به او دارید. 

 

2- فرایند پیشرفتش در چیزهایی که برایش مهم است را دنبال کنید

اگر همسرتان نمیتواند درباره پروژه های محل کار یا ایده های جدیدی که میخواهند دنبال کنند ، صحبت نکند ، وقتش شده به حرفهایش توجه کنید. از او بپرسید که به چیزی نیاز دارند و تا کجا پیش رفته اندو چطور میتوانی کمکشکنید. نشان دادن علاقمندی خود به دنیای همسرتان به او انگیزه میدهد که بهترین کارها را انجام دهد. 

 

3- با حرفهایتان تشویقش کنید

گاهی اوقات ما خودمان را دست کم میگیریم و نمیدانیم که حرفهایتان چقدر میتواند بر عزیزانمان تاثیر بگذارد. ما اجازه می دهیم زمان هایی که میتوانید انگیزه بخش باشیم و روحیه عزیزانمان را بالا ببریم بدون هیچ حرفی بگذرند ، بدون این که بدانیم حرفهای ما تا چه حد میتواند باعث نشاط و انگیزه در همسرمان شود.

 

بار دیگر که به همسرتان نگاه کردید و با خودتان گفتید چه مرد شجاع و وظیفه شناسی است ، فکرتان را به زبان بیاورید. 

اجازه دهید همسرتان بداند که از نظر شما یک مادر فوق العاده است و چقدر  حرفه ای به کارها سر و سامان میدهد.

 

شرط می بندم که همسرتان با قدرتی که از حمایت کلامی شما گرفته میتواند یک پروژه چالش برانگیز با با موفقیت پشت سر بگذارد به طوری که شما را حیرت زده کند. چون کلمات شما به او اعتماد به نفس کافی برای عبور از مشکلات را داده است. 

 

چگونه مشوق همسرمان باشیم, راه های تشویق همسر, بهترین راه نزدیک شدن به همسر

کمک به پیشرفت همسر

 

4- اگر لازم است با دادن زمان و فضا به پیشرفتش کمک کنید

گاهی اوقات میتوانید با دادن زمان و فضای مورد نیاز همسرتان به او نشان دهید که چقدر میخواهید به موفقیتش کمک کنید. ما در دنیای پیچیده ای زندگی میکنیم که باعث شده در برهه هایی از زندگی برای رسیدن به پیشرفت در خانه یا بیرون  از خانه ، وقت کافی نداشته باشیم. درک درست موقعیت و فرصت دادن به همسرتان از نظر زمانی و مکانی در این فرصت ها ، روشی عالی برای انگیزه دادن و تشویق کردن اوست. 

 

5- برایش دعا کنید

دعا بزرگترین سلاح ما است ، دعا میتواند انرژی های مثبت را جذب زندگیتان کند. برای همسرتان دعا کنید ، چه بشنود و چه نشنود. مواقعی که شوهرتان با روحیه ای ضعیف از خانه بیرون می رود ، برایش دعا کنید ، مطمئن باشید که در اغلب موارد با روحیه ای عالی به خانه باز می گردد و تاثیر مثبت دعایتان را بر روز کاری اش احساس خواهید کرد. 

از صمیم قلب برای هم دعا کنید تا تاثیر مثبت آن را بر زندگیتان احساس کنید.

حتی اگر بتوانید همراه با هم دعا کنید ، علاوه بر احساس مثبت میتوانید از نظر عاطفی نیز رابطه تان را تقویت کنید.

 

7- ناراحتی های همسرتان را کوچک نشمارید

شاید از نظر شما مشکلات همسرتان کوچک باشد یا نگرانی هایش بی اساس است ولی وسوسه نشوید که به آن ها بی توجهی کنید. نیازی به نشان دادن ترحم بیش از حد ندارید ولی باید سعی کنید با کلمات مناسب همسرتان را همراهی کنید و نشان دهید که نگرانی هایش را درک می کنید و سپس او را تشویف کنید که نگرانی ها را کنار بگذارد و روی بهتر شدن تمرکز نماید. 

 

کمک به پیشرفت همسر, تشویق شوهر, راههای تشویق همسر برای ادامه تحصیل

بهترین راه نزدیک شدن به همسر

 

8- صدای انعکاس درونش باشید

همیشه از نظر احساسی در دسترس باشید . آیا همسرتان میتواند در مورد ایده ها و نظراتش هر چند ساده و پیش پا افتاده ، به شما اعتماد کند ؟ به ایده هایش گوش دهید ، آن ها را بررسی کنید و تجزیه و تحلیل نمایید. گاهی اوقات تمام  چیزی که همسرتان نیاز دارد ، این است که ایده هایش را پر و بال بدهید به خصوص اگر خودش قادر به دیدن درستشان نباشد.

به جای این که او را سرزنش کنید و بگویید که اشتباه می کند به دنبال راهی مسالمت آمیزو محبت آمیز برای تشویق اوباشید. 

 

9- هر موفقیت کوچک و بزرگی را جشن بگیرید

هر پیروزی ای را جشن بگیرید حتی اگر به نظرتان موضوع مهمی نیاید. پیروزی های کوچک همسرتان را مشتاق و پرانرژی نگه میدارد. به این  ترتیب میتوانید او را تشویق کنید تا انگیزه بگیرد در کاری که انجام میدهد به بالاترین سطح برسد.

 

10- به حرفهایی که می زنید عمل کنید و از همسرتان حمایت کنید

هیچ چیز به اندازه کسی که حرف میزند ولی عمل نمی کند ، باعث دلسردی و سرخوردگی نمی شود. شما نمی توانید یک آدم  کسل ، تنبل و بی هدف باشید ولی همسرتان را برای بهتر شدن و پیشرفت تشویق کنید. 

تشویق شما زمانی اثر گذار است که خودتان به دنبال بهتر شدن و پیشرفت در زندگیتان باشید. 

 

اگر همسرتان را برای رسیدن به اهدافش تشویق می کنید باید به طور عملی هم به او کمک کنید مثلا بخشی از درامد خانواده را به پیشرفت او اختصاص دهید یا از بچه ها نگهداری کنید تا با خیال راحت به دوره های آموزشی جدیدش برود.

 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطلب پیشنهادی

راه های افزایش اعتماد به نفس همسر

مجموعه: نامزدی، عقد و بعد از ازدواج راه های افزایش اعتماد به نفس همسر   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *