صحبت درباره نامزد یا خواستگاران قبلی چه تاثیری روی زندگی فعلی دارد؟

صحبت کردن از خواستگاران قبلی با شوهر, تاثیر صحبت درباره خواستگاران قبلی روی رابطه فعلی, صحبت در مورد روابط گذشته با همسر

صحبت کردن از خواستگاران قبلی با شوهر

 

آیا صحبت کردن از نامزد یا خواستگارهای قبلی کار درستی است؟

صحبت درباره خواستگاران قبلی یا صحبت درباره نامزد قبلی یکی از مواردی است که باید در مورد آن احتیاط کنید حتی اگر شریک عاطفی شما به طور مستقیم در مورد آن ها از شما سوال پرسید هم نباید توضیج زیادی به او بدهید. 

در صورتی که خواستگار شما ، نامزد شما یا شوهر شما درباره خواستگاران قبلی شما سوالی پرسید ، مراقب زنگ خطر بزرگی که به صدا در آمده است باشید ، کوچکترین اشتباه و توضیح اضافه در این باره ممکن است تاثیر ناخوشایندی روی رابطه فعلی شما بگذارد.

 

شما باید در حد توان پاسخ این سوال را خلاصه کنید و بسیار سربسته پاسخ دهید. بدون این که تعریفی از کیفیت یا تعداد خواستگاران بنمایید. مثلا  خیلی کلی بگویید که همه دختران خوب و خانواده دار مسلما تعدادی خواستگار دارند و توضیح اضافه ای ندهید که باعث کش دار شدن این مکالمه شود و خیلی هوشمندانه و حساب شده بحث را به سمت دیگری بکشانید. 

 

صحبت کردن درباره خواستگارهای قبلی یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک خانم مرتکب می شود. خانم ها تصور می کنند صحبت کردن درباره خواستگاران خودشان ارزش و اعتبار آن ها را در مقابل نامزد یا شوهرشان بالا می برد ولی در واقع مردان به دلیل روحیات مبارزه طلبی که دارند با شنیدن این تعریف ها یا گفته ها به جای این که احترام بیشتری برای شما قائل شوند سعی در تخریب شخصیت شما خواهند نمود ، نامزد و شوهر شما اگر تعریف های شما از خواستگاران قبلیتان را بشنود ممکن است دچار احساس خود کم بینی یا سرخوردگی شود و یا احساس کند شما خودتان را نسبت به او برتر می دانید به همین دلیل به طور خودآگاه یا ناخود آگاه سعی در تخریب شخصیت شما خواهد داشت و ممکن است با توهین ، بی احترامی یا تحقیر از سوی او مواجه شوید. 

 

معمولا هر چه بیشتر در مورد خواستگاران قبلی خود صحبت کنید ، عشق و علاقه و صیمیت بین شما کمتر خواهد شد و به احتمال زیاد با رفتار های تلافی جویانه طرف مقابل مواجه خواهید شد. 

در موارد شدیدتر احتمال این که شوهر یا نامزد شما دچار شکاکیت و بدبینی نسبت به شما شود و به اشتباه در مورد شما دچار سوتفاهم شود هم وجود دارد. 

 

صحبت درباره نامزد قبلی, علت صحبت درباره خواستگاران قبلی, تاثیر صحبت درباره خواستگاران قبلی بر روابط

علت صحبت درباره خواستگاران قبلی

 

هدف خانم ها از صحبت درباره خواستگار قبلی چیست؟

صحبت  کردن از روابط قبلی مثل خواستگار قبلی یا نامزد قبلی در برابر شریک عاطفی یک رفتار معمول و عاقلانه محسوب نمی شود. در یک جمله می تواند گفت که علت واقعی تعریف کردن از نامزد یا خواستگار های قبلی کمبود محبت و عزت نفس و نیاز مبرم برای تایید شدن و احترام از طرف دیگران است .

 

اگر به نظر شما خواستگار قبلی یا نامزد قبلی شما به قدری خوب بوده است که حالا از او تعریف می کنید پس چرا پاسختان به او مثبت نبوده و یا از او جدا شده  اید؟

 

یکی از مهم ترین نیاز های انسان ها نیاز به تایید شدن و احترام از سوی دیگران است که اگر به صورت معقول تامین شود یاعث آرامش روانی فرد می شود ولی اگر تامین نشود ممکن است فرد از روش های غیر معمول برای کسب احترام یا بالا بردن خودش در چشم دیگران  استفاده کند. 

 

 گفتن رابطه قبلی به خواستگار, صحبت درباره خواستگاران قبلی, گفتن روابط قبلی به خواستگار

صحبت درباره خواستگاران قبلی درست است یا اشتباه

 

یکی از این روش های غیر معمول و البته غیر معقول تعریف کردن از خواستگاران قبلی یا نامزد قبلی برای فردی که در حال حاضر با او وارد رابطه شده اید. 

اغلب افرادی که دست به رفتارهای غیر معقول برای بدست آوردن احترام و تایید دیگران می زنند معمولا کودکی ناشادی داشته اند و به اندازه کافی از توجه و تایید و تشویق والدین برخوردان نبوده اند و بنابراین احساس تهی بودن در وجودشان باعث می شود که سعی کنند با تعریف های نا به جا ، پازل خالی درونی خودشان را پر کنند. 

 

این افراد اعتماد به نفس پایینی دارند و تشنه محبت و توجه و تایید دیگران هستند و به راحتی تحت تاثیر رفتار دیگران قرار می گیرند و در برخی موارد حال خوبشان به تایید و تعریف دیگران وابسته است . 

 

یکی از جنبه های منفی عدم دریافت تایید و محبت و تشویق کافی یک فرد از سوی والدین این است که بعد از ورود به یک رابطه عاشقانه یا زندگی مشترک سعی می کند برای جبران کمبود و خلاء درونی خودش به روش های غیر معمول مثل تعریف کردن از تعداد خواستگاران یا ویژگی های خوب آنها  یا خوبی های نامزد قبلی در مقابل شوهر فعلی یا شریک عاطفیشان است. 

 

گفتن رابطه قبلی به خواستگار, صحبت درباره خواستگاران قبلی, گفتن روابط قبلی به خواستگار

تاثیر صحبت درباره خواستگاران قبلی روی رابطه فعلی

 

صجبت کردن درباره خواستگار قبلی چه تاثیری بر رابطه شما خواهد گذاشت

اگر شریک عاطفی شما فردی متعصب و غیرتی باشد ، کوچکترین توجه شما نسبت به هیچ مرد دیگری حتی اگر در گذشته باشد برایش قابل تحمل نخواهد بود.

تعریف کردن شما از مردی دیگر در مقابل شریک عاطفی شما این پیام را به او می رساند که شما خودتان را برتر از او میدانید یا به اصطلاح از او سرتر هستید در حالی که یک مرد برای این که نیازهای مادی و معنوی همسرش را برآورده کند باید خودش را تکیه گاه و محبوب همسرش بداند و زمانی که شما با این تعریف ها ناخودآگاه به او پیام بدهید که از شما کمتر است ، انگیزه اش برای برآورده کردن نیازهای شما کمتر خواهد شد و عشق و علاقه کمتری نثار شما خواهد کرد چون این پیام به ناخودآگاه او رسیده است که شما فکرتان هنوز پیش نفرات قبلی گیر کرده است و متمرکز زندگی فعلیتان نیست. 

 

زنان فکر میکنند صحبت کردن از خواستگاران قبلی به شوهرشان اثبات می کند که فردی جذاب و دوست داشتنی هستند و خیلی ها به جز شوهرشان به او علاقمند بوده اند ولی این رفتار نتیجه کاملا معکوس می دهد و از ارزش  احترامشان در مقابل شوهرشان کاسته خواهد شد.

 

شوهر شما با این تعریف ها احساس بی ارزش بودن و حقارت می کند و ممکن است عصبانیتش را سر شما خالی کند یا حتی به رفتار تلافی جویانه دست بزند و از خوبی های کسانی که قبلا دوست داشته صحبت کند یا حتی شروع به تعریف از زنان دیگران یا همکارانش کند که مسلما برای شما غیرقابل تحمل خواهد بود. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطلب پیشنهادی

راه های افزایش اعتماد به نفس همسر

مجموعه: نامزدی، عقد و بعد از ازدواج راه های افزایش اعتماد به نفس همسر   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *