انتخاب بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

[ad_1]

بیست‌وسومین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی شیدا رنجبر، شهلا انتظاریان و حمید اباذری را به‌عنوان بازرسان اصلی و فاطمه زمانی و پروین پناهی را به‌عنوان بازرسان علی‌البدل انجمن برگزیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در این دوره‌ مجمع عمومی انجمن، فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت مدیره‌ انجمن و رئیس مجمع، از استقرار و تداوم فعالیت تأثیرگذار انجمن در طول بیش از دو دهه یاد کرد و گفت: به یاد داشته باشیم در جامعه‌ای بیش از ۲۰ سال دوام آورده‌ایم که نه دولت در مفهوم کلان خودش چندان روی خوشی به تشکل‌های غیردولتی و نهادهای مدنی نشان می‌دهد و نه جامعه ساز و کارهای لازم را برای این فعالیت‌ها ایجاد کرده است. از این‌ رو به‌رغم انتقادهایی که حتماً بسیاری از ما به عملکرد انجمن به‌خصوص در دوران کرونا داریم، اهمیت وجود و کارکرد چنین انجمن‌هایی را از یاد نبریم. هر کس می‌تواند به قدر مقدوراتش و با حفظ نگاه انتقادی، به بقا و تداوم فعالیت این نهاد مدنی، کمک کند.

 عموزاده خلیلی ضمن اشاره به واکنش نشان دادن انجمن در مورد مسائل مربوط به کودکان و همچنین تلاش انجمن برای کمک به کاهش مشکلات نویسندگان گفت: انجمن اساسنامه‌ای دارد که راهنمای ما برای حرکت در مسیر درست است و اعضا به هیئت مدیره وکالت می‌دهند که از طرف ایشان مواد این اساسنامه را که در پی حمایت صنفی و فرهنگی از اعضا، ارتقای ادبیات کودک و کمک به کودکان از طریق ارتقا و رشد ادبیات کودک و نویسندگان کودک است، محقق کند. این سخنان بدین معناست که بسیاری از کارهای لازم روی زمین مانده و به انجام نرسیده، اما امیدواریم انجمن بتواند پس از گذر از دوره‌ کرونا فعالیت‌هایش را بیشتر کند. 

 رئیس هیئت مدیره‌ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل انجمن و اعضای آن یادآور شد: همه باید برای استفاده‌ بهتر از پتانسیل موجود تلاش کنیم و برگزاری نشست‌ها، دورهمی‌ها، کارگاه‌ها و… می‌تواند جزو این برنامه‌ها باشد و البته مجمع عمومی هم می‌تواند در صورت لزوم با  انتخاب اعضای هیئت مدیره‌ و بازرسان قوی‌تر، چنین فرصتی را فراهم کند.

 رئیس مجمع عمومی انجمن همچنین به تأسیس انجمن صنفی نویسندگان کودک و نوجوان پس از مدت‌ها تلاش و پیگیری اشاره کرد و آن را کاری بزرگ در این حوزه دانست.

 در جلسه‌ مجمع عمومی، گزارش فعالیت‌های یک‌ساله و تراز مالی سال ۱۳۹۹ انجمن که از قبل در دسترس شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود، پس از اظهار نظرها و توضیح‌هایی در این زمینه و اظهار نظر بازرسان، مورد تأیید مجمع قرار گرفت و تصویب شد. همچنین حاضران در مجمع عمومی انجمن، پس از گفت‌وگو و اظهار نظر برخی از آنان، بودجه‌ پیشنهادی و مبلغ حق عضویت و ورودیه اعضای جدید  انجمن را نیز تصویب کردند.

 معصومه انصاریان نایب رئیس مجمع و از پیشکسوتان انجمن نیز در این جلسه درباره‌ صندوق حامی که مستقل از صندوق انجمن و با حمایت اعضا، تشکیل شده دستاوردهای آن را برای حاضران توضیح داد و اعضا را دعوت کرد که در صورت امکان و در حد توان، به‌طور مرتب و ماهیانه به این صندوق کمک کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای علمی و پزشکی

مطلب پیشنهادی

آدم ربایی 5 میلیاردی در بلوار مرزداران

[ad_1] معاون مبارزه با جرم و جنایت پلیس راهور تهران از دستگیری سه نفر که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *